söndag 20 mars 2011

Orienterings premiär!

Detta är skogen bredvid oss igår lördag.


Vårens första orientering. Martin och jag var i Falkenberg och sprang i de kustnära skogarna!
Även där fanns lite snö och is kvar. Martin med sina långa ben och snabbtänkt på kartan blev tvåa,
bara någon minut efter segraren, Jättebra! Själv kände jag mig ganska ringrostig, behövde lång tid.
Men känslan att ta sig fram i skogen och komma i mål utan skador är skön och överväger jämförandet av resultat för de medtävlare som sprang fortare idag.


                                     På hemvägen körde vi över Fjärås och i Sätinge blev det en höjdare för fågelskådaren Martin. Där rastade flera hundra sångsvanar, kanadagäss och grågäss. Men rariteten var några stycken mindre sångsvanar som inte är så vanliga, fick jag lära mig.
 Alla på väg till häckningsplatser norröver. 
Nu kan vi lämmna vintern och känna glad vår, i morgon är det vårdagjämning!!

/ Berit                                         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar